دانش بیشتر زندگی بهتر
درباره وبلاگ
هادی

از بر و بچ علامه حلی
نويسندگان
صفحات وبلاگ
            

مقدمه :
داشتن پـوستی شـــاداب ، زیبا و شفاف کار دشواری نیست ولی باید تمام تلاش خـود را بــه کار گیرید. پوست در زمان کودکی و اوایل نوجوانی در بهـتـریـن وضعیت خـود قرار دارد ، که اگر بدرستی از آن مراقبت نکنید پس از مدتـی شروع به فرسودگی و آغاز بیماریها می گردو روی سطح آن را چروک فرا می گیرد. چین و چروک خصوصاٌ در اطراف چشمها به دلایل مختلفی ایجاد می شود که از مهمترین عوامل آن می توان اشعه ی زیادخورشید ، استرس و خستگی مفرط و سوءتغذیه اشاره کرد.

حرکات ماهیچه ای شدید نیز باعث ایجاد چین و چروک و تغییر حالت صورت می شوند لذا افرادیکه اخمو و عصبی هستند به طرز نامناسبی درایجاد چین و چروک موثرند. وضعیت خوابیدن به ویژه اگر عادت داشته باشید که بیشتر بر روی صورت "دمرو " بخوابید هم یکی از فاکتورهای موثر است.
تغذیه مناسب برای جوانی و شادابی پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

 

 چگونه از سالخوردگی و پژمردگی پوست خود جلوگیری کنید: 
1 -به منظور جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست باید سعی کنید تا آنجایی که می توانید در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اگر مجبور هستید که در برابر پرتوهای خورشید قرار بگیرید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. 70% آسیب هایی که به پوست انتقال یافته از نور خورشید است.

 

2- هر روز ، صبح و بعد از ظهر به مدت 15 دقیقه و به آرامی و با حالت نوازش دورانی در خلاف جهت جاذبه زمین صورت خود را ماساژ دهید.

 

3- سعی کنید از اخم کردن خودداری کرده و ماهیچه های پیشانی و ابروان خود را آزاد نگه دارید. با روش "بلفاروپلاستی" یا جراحی سرپایی پلک توسط متخصصان پوست می توان چین و چروک در اطراف چشم را درمان نمود.

 

 

4- وزن بدن خود را ثابت نگه دارید. به خاطر داشته باشید که افزایش و کاهش وزن نوسانی سبب می شود تا پوست سالخورده و افتاده شود.

 

5- پوست های خشک را مرطوب نگه دارید. البته کرم های مرطوب کننده ، را حتماٌ با مشورت متخصص پوست انتخاب کنید . ضمناٌ ضد آفتاب و مواد آرایشی خود را نیز با نظر متخصص پوست بخرید.این اقدام به نفع پوست شماست.

 

6- در رژیم غذایی خود از کاهو ، سبزیجات و میوه ها و نیز از سیر استفاده کنید. سیر نه تنها از ایجاد سکته و سرطان جلوگیری می کند بلکه عمر سلول های پوست را نیز افزایش می دهد. همچنین سعی کنید از موادی که حاوی پروتئین هستند مانند گوشت ، جگر ، ماهی ، سویا و شیر بیشتر استفاده کنید.

 

7- از افراط در غذاهای پرچرب و یا "فاست فودز " خودداری کنید.

 

8- از دخانیات دوری کنید. سیگار جریان خون را کاهش داده و سبب میشود که مواد غذایی و اکسیژن با سرعت کمتری به پوست برسند و همین امر میتواند رشد سلول های پوست را با مشکل مواجه کرده و سلامت آنرا پایین بیاورد.

 

9- باید به طور روزانه 8 لیوان آب مصرف کنید. با بهره گیری از مشاوره های متخصصین پوست از ویتامینهای مفید برای پوست استفاده نمایید.

منبع:

 

پزشک آنلاین و اینترنت

 



موضوع مطلب : سلامتی پوست